Show simple item record

dc.contributor.advisorMontenegro, Yamile Andrea
dc.creatorSilva Ardila, Jenny Paola
dc.date.accessioned2020-05-07T17:06:10Z
dc.date.available2020-05-07T17:06:10Z
dc.date.created2019-06-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12495/2493
dc.descriptionLa llegada de las Fintech al país está transformando el ecosistema financiero y la forma de interactuar con plataformas de servicios financieros para los colombianos. Con el fin de contribuir al estudio de este ecosistema en el país, el presente estudio busca identificar posibles perfiles de uso. El estudio pretende determinar la asociación entre la intención de compra y factores tales como las actitudes sobre la conducta, norma social, creencias de control, experiencia, percepción de seguridad y privacidad, confianza e interés. Los resultados del análisis de regresión sugieren que la intención de uso de las Fintech es facilitada por actitudes positivas en los usuarios, seguidas de variables demográficas y psicográficas.spa
dc.description.abstractThe arrival of the Fintech in the country is transforming the financial ecosystem and how to interact with financial services platforms for Colombians. In order to contribute to the study of this ecosystem in the country, this study seeks to identify possible profiles of use. The study aims to determine the arrociation between intent to purchase and factors such as attitudes about behavior, social norm, belifs of control, experience, perception of security and privacy trust and interest. The results of the regression analysis suggest that the intention to use Fintech is facilitated by positive ettitudes in users, followed by demographic and psychographic variables.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad El Bosquespa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourcereponame: Repositorio Institucional Universidad El Bosquespa
dc.sourceinstname: Universidad El Bosquespa
dc.subjectSegmentación usuariosspa
dc.subjectPerfilesspa
dc.subjectInvestigaciónspa
dc.subjectFintechspa
dc.subjectBogotáspa
dc.subject.ddc381.1
dc.titleCaracterización de posibles usuarios de Fintech en la ciudad de Bogotá.spa
dc.typebachelorThesis
dc.title.englishCharacterization of potential Fintech users in the city of Bogotá.spa
dc.publisher.departmentFacultad de Psicologíaspa
dc.publisher.programEspecialización en Investigación de los Mercados y del Consumospa
dc.type.localTrabajo de gradospa
dc.subject.armarcFinanzasspa
dc.subject.armarcEducación -- Finanzasspa
dc.subject.armarcBogotá (Colombia)spa
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.creator.degreeEspecialista en Investigación de los Mercados y del Consumospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.date.issued2019-06


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International