Montenegro, Yamile AndreaSilva Ardila, Jenny Paola2020-05-072020-05-072019-06-28https://hdl.handle.net/20.500.12495/2493La llegada de las Fintech al país está transformando el ecosistema financiero y la forma de interactuar con plataformas de servicios financieros para los colombianos. Con el fin de contribuir al estudio de este ecosistema en el país, el presente estudio busca identificar posibles perfiles de uso. El estudio pretende determinar la asociación entre la intención de compra y factores tales como las actitudes sobre la conducta, norma social, creencias de control, experiencia, percepción de seguridad y privacidad, confianza e interés. Los resultados del análisis de regresión sugieren que la intención de uso de las Fintech es facilitada por actitudes positivas en los usuarios, seguidas de variables demográficas y psicográficas.The arrival of the Fintech in the country is transforming the financial ecosystem and how to interact with financial services platforms for Colombians. In order to contribute to the study of this ecosystem in the country, this study seeks to identify possible profiles of use. The study aims to determine the arrociation between intent to purchase and factors such as attitudes about behavior, social norm, belifs of control, experience, perception of security and privacy trust and interest. The results of the regression analysis suggest that the intention to use Fintech is facilitated by positive ettitudes in users, followed by demographic and psychographic variables.application/pdfspaAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 InternationalSegmentación usuariosPerfilesInvestigaciónFintechBogotá381.1Caracterización de posibles usuarios de Fintech en la ciudad de Bogotá.bachelorThesisCharacterization of potential Fintech users in the city of Bogotá.FinanzasEducación -- FinanzasBogotá (Colombia)Acceso abierto2019-06