Show simple item record

dc.contributor.advisorVelandia-Mesa, Cristianspa
dc.creatorTovar Martínez, Ángela Andreaspa
dc.creatorOviedo Samaniego, Jorge Enriquespa
dc.creatorCastro Goyes, Daniel Fernandospa
dc.creatorCastañeda Ocampo, Nelson Danilospa
dc.date.accessioned2020-02-25T21:31:28Z
dc.date.available2020-02-25T21:31:28Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12495/1962
dc.description.abstractAl hacer un análisis sobre la innovación educativa, los investigadores se encuentran con que diversos autores hablan de la innovación indistintamente como si se hablara de investigación, emprendimiento o uso de las tecnologías de la información en el aula de clase, esto quiere decir que hace falta una definición clara para el término innovación educativa. Teniendo esto en mente, esta investigación se pretende realizar una aproximación conceptual con la intención de detectar los procesos verdaderamente innovadores en la educación y, así mismo, aquellos procesos que alimentan o fomentan la innovación educativa.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.titleLos desafíos de la innovación en educación superior como agente de transformaciónspa
dc.publisher.programEspecialización en Docencia Universitariaspa
dc.type.localTesis de maestríaspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Doctoradospa
dc.subject.unescoCultura científicaspa
dc.subject.unescoInnovación educacionalspa
dc.subject.unescoEstudiante universitariospa
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdccspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/masterThesisspa
dc.description.degreenameEspecialista en Docencia Universitariaspa
dc.publisher.grantorUniversidad El Bosquespa
dc.publisher.facultyFacultad de Educaciónspa
dc.identifier.instnameinstname:Universidad El Bosquespa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad El Bosquespa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repositorio.unbosque.edu.cospa
dc.description.degreelevelMaestríaspa
dc.title.translatedThe challenges of innovating in higherspa
dc.description.abstractenglishWhen doing an analysis on the educational innovation, the researchers find that different authors talk about innovation interchangeably as if they were talking about research, entrepreneurship or use of information technologies in the classroom, this means that it is necessary a clear definition for the term educational innovation. This research aims to make a conceptual approach with the intention of detecting truly innovative processes in education and, likewise, those processes that feed or encourage educational innovation.spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
dc.date.issued2019spa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International