Logotipo del repositorio
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Italiano
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Iniciar sesión
Logotipo del repositorio
  • Comunidades
  • Explorar
  • English
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Italiano
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Iniciar sesión
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "Velasco Contreras, Milady Astrid"

Mostrando 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    Diseño universal para el aprendizaje: Una estrategia para promover la interculturalidad en la educación inicial de la Institución Educativa Antonio Nariño de la ciudad de Cúcuta, Norte de Santander
    (2022) Velasco Contreras, Milady Astrid; Fonseca Alarcón, Víctor Andrés; Cardona Tamayo, Sandra Liliana; Romero Patiño, Carolina; Cardona Tamayo, Sandra Liliana [0000-0002-4132-6299]; Velasco Contreras, Milady Astrid [0000-0002-4898-2600]; Fonseca Alarcón, Víctor Andrés [0000-0003-1325-3325]
    The Universal Design for Learning proposes eliminating barriers to access to education, learning, and presence in the school setting. As a proposal that allows the educational community to interact from multiple practices and strategies in the educational task, it seeks to transform exclusion or segregation scenarios. For this reason, this proposal was designed as a bet from research with a qualitative approach that seeks to promote intercultural education in the transition grade of the Antonio Nariño Educational Institution, located in Cúcuta, Norte de Santander. The foregoing is proposed as a possible response to the problems presented in the classroom by the experiences of migration and displacement of children who currently live together and are part of the school community. The Institution, located in a border area, has the challenge of learning, dialoguing, and teaching from interculturality to strengthen the different dimensions of student development and thus contribute to raising awareness, generating, and promoting empathetic school cultures that problematize and overcoming situations of exclusion, discrimination, and xenophobia. In this order, the bet from the Universal Learning Design is pertinent to achieve this goal and institutional objective.
Contacto Repositorio Institucional

Teléfono: +57 (1) 648 9000 Ext: 1661 - Correo: solicitudesri@unbosque.edu.co

Universidad El Bosque
Instalaciones Bogotá

Av. Cra. 9 No. 131 A - 02

Línea gratuita:

018000 113033

PBX:

(601) 648 9000
Instalaciones Chía

Autopista Norte

Km. 20 costado occidental

Vía Chía - Bogotá

Teléfono:

(601) 676 3110

Línea gratuita:

018000 113033

PBX:

(601) 648 9000
Admisiones

PBX:

(601) 648 9000

Línea gratuita:

018000 113033

Edificio Fundadores

Av. Cra. 9 No. 131 A - 02

Skype: /uelbosque

Correo electrónico:

atencionalusuario@unbosque.edu.co

Línea whatsapp

+57 311 5128420
Información Legal
  • Valores Pecuniarios
  • Estatuto General
  • Reglamento Estudiantil
  • Estatuto Docente
  • Política de Bienestar Universitario
  • Política de Tratamiento de Datos Personales
  • Términos y Condiciones de Uso del Sitio
  • Información Tributaria
  • Transparencia y Acceso a la Información Pública

Software DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configuración de cookies
  • Política de privacidad
  • Acuerdo de usuario final
  • Enviar Sugerencias